23. Mistrovství světa v přesném létání Rakousko – den první

První soutěžní den, 31. července 2017, byla na pořadu soutěž v přesnosti přistání. Soutěž se skládá z komplexu 4 různých přistání.

  1. Klasické motorové přistání
  2. Nouzové přistání s možností použití klapek
  3. Nouzové přistání bez možnosti použití klapek
  4. Motorové přistání přes překážku – 2m vysokou 50m před nulovým pásmem

Ráno v 7:40 byl briefing, kde se piloti dozvěděli informace o počasí, dráze v používání a dalších organizačních věcech pohybu na letišti a střídání pilotů na letadlech v průběhu přistání.

První start byl v 8:30 a všech 63 pilotů ze 17 zemí odlétalo přistání č. 1 – výška okruhu 500ft.

Nejlépe se v tomto dařilo polskému reprezentantovi, nicméně naši reprezentanti byli hned za ním. Z našich se nejvíce dařilo Petru Jonášovi, Luboši Hájkovi a Davidovi Černému.

Po odlétání prvního přistání byla 15ti minutová přestávka a potom se létalo přistání č. 2 – nouzové přistání s možností použití přistávacích klapek – výška okruhu 1000ft.

Piloti po dosažení okruhové výšky 1000ft AGL na úrovni nulového pásma v poloze po větru stáhnou plyn na volnoběh. Dále bez možnosti dalšího použití motoru musí přistát pokud možno do nulového pásma. V tomto se nejlépe dařilo reprezentantovi z Norska a JAR, nicméně opět Luboš Hájek a David Černý skončili se ziskem 6ti bodů velmi dobře.

Odpoledne od 13:00 se létalo přistání č. 3 – výška okruhu 1000ft.

Toto přistání je obdobné jako č. 2 s tím rozdílem, že piloti nemůžou použít přistávací klapky. Nejlépe z našeho týmu se dařilo Luboši Hájkovi a Tomáši Rajdlovi.

Poslední přistání č. 4 – motorové přistání přes překážku – výška okruhu 500ft.

U tohoto přistání je nutné přeletět překážku vysokou 2m vzdálenou 50m před nulovým pásmem a opět pokud možno přistát do nulového pásma. V tomto přistání se z našeho týmu nejlépe dařilo Petru Jonášovi a Davidovi Černému.

Celkově v součtu bodů ze všech čtyřech druhů přistání skončili nejlépe David Černý na 5. místě a Luboš Hájek na místě 6. Třetím do bodování týmu byl Tomáš Rajdl na místě 13. Vítězem se stal polský pilot Krzysztof Skretowicz se ziskem 9 bodů.

Náš český tým se umístil s počtem bodů 181 na druhém místě za týmem Polska, který získal 118 bodů.

Obrázek přistávacího pásma.